Home Owner Sites Stuff NEWER OLDER Updates
NUFFNANG
Time Machine
Credits


Template by Putri Z
Basecodes by Aqila Farah
Owner by Aira Fakhira
Other Help:

NOVEL SHAKIRA (synopsis)

0 Twinkle[s] | Scroll up


Kringggg!!! Jam loceng berbunyi,arhhh bising betullah jam ni,pangggg!! Beberapa jam kemudian Ya Allah anak bertuah bangun lah dah pukul 7 kau nak pergi sekolah pukul berapa? Kejap lah mak orang tengah syok mimpi ni. Amboi2, hari pertama dah datang lewat ke sekolah  jangan ngada2 bangun kalau tak mak panggil ayah. Ok mak orang bangun lah ni. (orang nak mimpi pun tak boleh ke?)
Sampai di sekolah, “ hey Eyra wahh! Makin lama makin cun muka kau.” Fanie mengusiknya. Haha, mereka semua senyum. Sampai sahaja di dewan cikgu mengumumkan kelas. Fanie,Dila,Tiqah dan Eyra mereka berempat satu kelas. “yeahhhh! Kita satu kelas lagi lah.” Mereka berempat pergi ke kelas yang telah ditetapkan kelas 4 Angsa kelas kedua,mereka berempat mencari tempat duduk. Cikgu membawa seorang remaja lelaki tinggi dan berkulit coklat masuk ke kelas 4 Kuntum kelas pertama. “ Eyra-eyra tenguk tu ada orang baru kacak pula tu” ye ke? Tak nak lah hitam. “kau ni macam lah kulit kau tu putih melepak sangat.” Kata Tiqah kepada Eyra. Haha, aku memang putih jangan jelous ok. Fanie dan Dila pun tersenyum dengan kata-kata eyra tadi.

Kringggg! Loceng waktu balik pun berbunyi. “Eyra kau balik pukul berapa?”Tanya Dila. Aku nak balik sekarang lah,penat-penat. “ ala, kau ni jom lepak dekat kedai aku belanja nak tak?”  Terima kasih je sayang aku nak balik lagi pun aku lupa nak bawak handphone nak bagi tahu mak aku,nanti aku balik lewat tiba-tiba mak aku bising pula nanti. Bye. “alamak,ok-ok lah kau balik aku dengan Fanie lepak kau Tiqah,nak join tak?” aku balik banyak benda yang aku nak kena uruskan,hehe. “ok2,bye2”

Tiba di rumah, Assalammualaikum. “waalaikummussalam,busuk mak dah balik,pergi mandi nanti kita makan sama-sama.” Baik mak. Habis sahaja makan eyra naik masuk ke dalam bilik buka laptop dan online facebook. Hurmm,eh! Ni budak baru yang satu kelas dengan aku tu kan. Dia add aku,hermm, hendsem juga dia ni kan. Club: eh dia chat aku lah.

Iskandar es: hey! Awk. J
Eyraa sket:hey! Awk juga.
Iskandar es:awk kenapa sombong dengan saya?
Eyraa sket: suka-suka je. Kenapa salah ke?
Iskandar es: tak adalah. Saja je cakap, saya nak berkawan dengan awak,harap awak nak berkawan dengan saya.
Eyraa sket: hehe,kawan mestilah saya nak.
Iskandar es:ok,salam perkenalan.
Eyraa sket: ye lah! Awak saya nak out.
Iskandar es: ouh! Ok,bye2
Eyraa sket: bye.

Esok pagi tiba di sekolah. “ Eyra aku dengar cerita budak baru tu suka kau” kata Tiqah. Mengarutlah kau. “Aku rasa ada orang minat dia budak form 5,kak ezah”. Jawab dilah. Mana kau tahu Dilah?tanya Fanie. “Semalam masa di dalam bas dia bagi tahu kawan-kawan dia lagi pun es tukan satu bas dengan aku. Aku Nampak kak ezah mintak number dia.” Oo,ye ke,tapi aku tak suka dia pun. “ lah Eyra satu sekolah dah meletup gossip kau dengan es.”jawab tiqah. Tapi siapa yang buat cerita ni? “kau Tanya aku asal,manalah aku tahu,aku dapat story ni pun dari ejat.” Ok, tak pe lah nanti aku Tanya sendiri dekat es.

Es! Tunggu aku nak cakap dengan kau. “ eh! Eyra awak nak cakap apa dengan saya?” saya harap awak tak marah dengan gossip ni saya betul2 tak tahu siapa yang buat cerita ni,sumpah.kalau saya tahu siapa yang buat gossip ni saya karate dia,sorry ye awak. “ hemm,tak pe,kalau betul pun apa salahnya kan,hihi.” Apa ????? kringgggg!! Loceng habis rehat bunyi. “ok lah awak saya nak masuk kelas nanti saya masuk lewat cikgu marah pula.” Ok bye. Tiba-tiba di belakang Eyra kak Ezah remaja tingkatan 5. “woi,Eyra kau tunggu,aku nak bagi amaran dekat kau!!”

Nak tahu cerita selanjutnya belilah Novel yang bertajuk Shakira,seorang budak Nakal di sekolah,apabila dia berkawan rapat dengan es,dia berubah menjadi baik membuatkan tiqah,Fanie dan dilah tidak mahu berkawan dengannya lagi dan macam2 cubaan yang dia akan lalui.best lah jugak cerita ni ada 200 muka surat macam2 kisah lawak sedih ada didalam novel ini .haha,aira buat promotion niyh,kuang2… Kalau nak save duit nak suruh aira ceritakan boleh jer,bagi tahu,sila tinggalkan pesanan anda di bawah ini yerk.

Mood: Best,gila baca novel SHAKIRA. Rugi kalau tak baca. J